Korzyści dla firm


 

Firmy, które zdecydują się stosować faktury elektroniczne, a nie papierowe, mogą dużo zaoszczędzić. Koszt e-faktury jest dużo niższy niż faktury papierowej.

Zobrazujmy to na przykładach:

 

Firma wystawiająca 10 tys. faktur miesięcznie

Koszt jednostkowy wydruku i dostarczenia faktury papierowej (za sztukę): 2 PLN
Liczba faktur (rocznie): 120 tys.
Razem (rocznie): 240 tys. PLN

 

W przypadku naszego rozwiązania roczny koszt faktur elektronicznych wynosi 108 tys. zł.
To daje roczne oszczędności na poziomie ponad 50%.

 

Firma wystawiająca 1 tys. faktur miesięcznie

Koszt jednostkowy wydruku i dostarczenia faktury papierowej (za sztukę): 2,60 PLN
Liczba faktur (rocznie): 12 tys.
Razem (rocznie): 31 tys. PLN

 

W przypadku naszego rozwiązania roczny koszt faktur elektronicznych wynosi 12 tys. zł
To daje oszczędności na poziomie ponad 60%.

 

 

Opinia UE

Unia Europejska, która od dłuższego czasu promuje ideę zastępowania tradycyjnych faktur elektronicznymi,
wyliczyła, że pełny koszt (papier, wysyłka, księgowanie) faktury papierowej wynosi 15
.