Czym jest Bank Faktur


Bank Faktur to kompleksowe rozwiązanie służące do obsługi dokumentów elektronicznych. To również elektroniczne biuro obsługi klienta. Umożliwia wystawianie, wysyłanie oraz archiwizowanie faktur i innej dokumentacji w formie elektronicznej. Bank Faktur to system wymiany e-dokumentów pomiędzy firmami i firmami oraz osobami fizycznymi, w pełni zgodny z polskim ustawodawstwem. Dostęp do systemu otrzymują Państwo oraz Państwa klienci. Jest to rozwiązanie portalowe, nie trzeba niczego instalować u siebie, korzysta się z gotowego narzędzia, to my zajmujemy się stroną techniczną. Oferujemy również możliwość wdrożenia tego rozwiązania w Państwa środowisku.

Bank Faktur umożliwia między innymi


  • zastąpienie dokumentów papierowych dokumentami elektronicznymi,
  • wystawianie faktur, a następnie ich wysyłkę lub wydruk,
  • publikowanie faktur elektronicznych, opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym, w portalu oraz wysłanie do odbiorcy powiadomienia o wystawieniu faktury e-mailem lub SMSem,
  • wystawianie faktur elektronicznych bez konieczności posiadania podpisu elektronicznego (Klient może upoważnić nas do podpisywania faktur w jego imieniu),
  • sprawdzenie autentyczności i integralności dokumentu podpisanego elektronicznie przy pomocy aplikacji weryfikującej,
  • archiwizowanie faktur i dokumentów w bezpiecznym archiwum, dostępnym przez całą dobę z każdego miejsca, gdzie jest Internet,
  • pobieranie dokumentów na komputer i zapisanie ich na dysku lub wydrukowanie,
  • tworzenie katalogu kontrahentów z możliwością filtrowania danych, np. pod kątem akcji marketingowych,
  • przesyłanie spersonalizowanych reklam, informacji o nowych ofertach, dodatkowych usługach, promocjach, zmianach w regulaminach itp.,
  • komunikację z Klientami poprzez elektroniczne biuro obsługi klienta oraz system zgłoszeń serwisowych,
  • elektroniczne płatności,
  • stworzenie spersonalizowanego panelu klienta.
  • zabezpieczenie przesyłanych danych certyfikatem ssl 1

Korzyści dla użytkowników Banku Faktur


  • Znaczące obniżenie kosztów związanych z obiegiem faktur i dokumentów dzięki wyeliminowaniu konieczności wydruku, wysyłki i archiwizacji dokumentów papierowych na rzecz wygodnych dokumentów elektronicznych,
  • skrócenie czasu dostarczenia faktur i dokumentów do adresatów, co wpływa na poprawę płynności finansowej – powiadomienia SMSem w 75% przypadków skutkują natychmiastową płatnością,
  • poprawa bezpieczeństwa całego procesu wystawiania i wysyłki dokumentów, lepsza kontrola nad dostępem do danych,
  • poprawa bezpieczeństwa prawnego i ułatwienie oraz zwiększenie skuteczności działań windykacyjnych,
  • podniesienie prestiżu i konkurencyjności firmy – bardziej zadowoleni klienci, aspekt proekologiczny, postrzeganie wysokiego poziomu informatyzacji,
  • zwiększenie sprzedaży dzięki możliwości przesyłania personalizowanych reklam, informacji o nowych ofertach, dodatkowych usługach, promocjach, regulaminach,
  • poprawa organizacji przygotowania i wysyłki dokumentów,
  • obniżenie kosztów pracy związanych z przygotowaniem dokumentów papierowych i ich wysyłką,
  • poprawa jakości i obniżenie kosztów związanych z obsługą klientów dzięki wykorzystaniu elektronicznego biura obsługi klienta oraz systemu zgłoszeń serwisowych - np. wyeliminowanie konieczności telefonicznego przypomnienia o zaległych płatnościach na rzecz przypomnienia SMSem lub e-mailem,
  • bezpieczeństwo danych przechowywanych w archiwum, gwarantowane między innymi certyfikatem ssl – klient korzysta z gotowego rozwiązania, nie musi nic instalować u siebie, my bierzemy na siebie odpowiedzialność za całą stronę techniczną rozwiązania,
  • szybki i ciągły dostęp do archiwum, łatwość odszukania konkretnego dokumentu,
  • przesyłanie i archiwizowanie faktur elektronicznych w pełni zgodne z polskim ustawodawstwem - system przeszedł szereg kontroli pod kątem jego zgodności z prawem.

1opcje zależne od wybranej wersji systemu